Flyttjänster

Professionella flyttjänster

Även om du flyttar till samma stad, till andra sidan av landet eller utomlands till en ny plats för dig som är privat person eller för dig som är företagare, MCDF Transport AB är här för att hjälpa dig med den stress som en flytt kan skapa. Låter det omöjligt?

Vi tänker på vad som är bäst för dig i alla aspekter av rörelse, från packning till överlämning av föremålen under de bästa förhållandena. Vårt prioriterade nr. 1 är att hjälpa dig under flytten. Eftersom vi har all erfarenhet du behöver för att flytta, effektivt och säkert.

Kontakta oss på telefon 0768 429 088 och boka direkt flyttransport eller få ett komplett kostnadsfri offert, då hela flytthjälpen blir enklare!

Flyttjänster

Vi hjälper ofta företag som behöver interna flyttningar – flytt av kontor, flytt av lådor eller omkonfigurering av interiör. Nyckeln till en smartaste flytt är att låta oss skapa en plan så att flytten utförs smidigt. Synkronisering spelar en viktig roll, det är därför MCDF Transport AB kommer att schemalägga flytten för att ditt företag kan fortsätta sin daglig verksamhet så bra som möjligt.

Det kan tyckas att hyra en skåpbil för att transportera dina varor är det mest ekonomiskt effektiva alternativet, även om det oftast inte är det. När du betalar hyreskostnaderna för skåpbilen, bränslet, förbrukningsvarorna för förpackning och hjälp av vänner eller familj, blir den totala kostnaden ganska hög. Även när du flyttar i närheten kan du hitta en mer ekonomisk lösning för ekonomi och tid i vårt tjänsten erbjudandet. Att anlita ett flyttföretag är den mest effektiva lösningen för alla typer av bostadsflytt.

Fördelar med flyttransporter

Dina varor är försäkrade i våra händer. Effektivitet kommer aldrig på bekostnad av säkerheten. Våra medarbetare är alla erfarna förare och flyttkonsulter som alltid tänker på säkerhet. Vi vill att du ska känna dig trygg när du lämnar dina tillhörigheter till oss. Oavsett om du vill flytta möbler, kontor eller flytta hella bohaget vi behandlar alla uppdrag med omsorg.

Punktlighet är en egenskap som definierar oss från de första ögonblicken på transportmarknaden och vi vill att du ska njuta av denna kvalitet. Vi är snabba och effektiva. Vi hjälper dig att komma till den plats där du vill vara så snart som möjligt. Har du bråttom? Inga problem, vi är de mest lämpliga för dina krav.

Oavsett behovet av att flytta – vi anpassar oss efter dig.

Våra medarbetare arbetar alltid i team. Varje uppdrag kommer att tilldelas en teamledare, samt fordon och hjälpmedel speciellt anpassade efter dina behov. Alla våra medarbetare är alltid representativa och uniformerade.

Många packare glömmer att packning och flytt inte kan fungera som vi skulle vilja, särskilt när saker och ting inte går som de borde. Genom att anlita ett transportföretag som erbjuder flyttjänster kan du vara säker på att alla dina varor kommer att vara säkra. Från att packa upp dina nära och kära tillhörigheter, säkert transport av flyttgods och uppackning från flyttlådorna i deras nya hem. Våra serviceinriktade medarbetare arbetar snabbt och effektivt till konkurrenskraftiga priser.

Vi tillhandahåller förpackningstjänster för kunder som flyttar eller vill magasinera dem. Vi vet exakt vad varje transport innebär och under vilka förhållanden varorna flyttas. Beroende på de begärda transporttjänster hittar vi den bästa lösningen för att packa dina möbler, elektronisk utrustning och personliga tillhörigheter.

RUT-avdrag ger dig möjligheten till 50% skatteavdrag för arbetskostnad. Det gäller bostäder där du eller andra i boende som behöver flytthjälp är skattereduktion berättigat.

Material och resekostnader ger däremot inte rätt till RUT-avdrag. ToR resa, resttid inställelse, bortforsling av bohag till tippen eller auktionskammare/dödsbouppköpare är inte heller skattereduktion berättigat.

Läss mer på Skatteverket.se

Trygg – Hansa är vårt ansvarsförsäkringsbolag.

Länk till Trygg Hansa

VANLIGA FRÅGOR

Vilka priser kan jag räkna med?

Kostnaden för en flytt styrs av olika faktorer: exempelvis avståndet mellan adresser och volymen på ditt bohag. Därtill påverkas priset av möjliga tilläggstjänster, såsom packning/uppackning. Fyll i vår offertförfrågan och återkommer vi med ett fast pris.

Hur undviker jag oseriösa flyttfirmor?

Även om ett lågt pris oftast är viktigt, är det inte alltid avgörande till en flyttfirma. Vill du hitta flytthjälp till bra pris, kan du lita på oss. Kom ihåg att om något är för bra för att vara sant, kan det faktiskt vara så. Hittar du en annn flyttbolag som har bättre priser, kolla gärna en extra titt på deras omdömen och registreringar för att veta att de är seriösa.

Hur väljer man flyttfirma?

Man får vara försiktig och lägga ner tid på att kolla upp referenser. Undvik låga timpriser och kontant betalning! Kontrollera försäkringar, trafiktillstånd och att företaget innehar f-skatt-sedel. Vi rekommenderar dig att jämföra biliga priser med andra flyttföretagare om du känner osäker på ditt val. Självklart svarar vi gärna på frågor också!

Hur går en flytt till?

Vi rekommenderar oftast att en kund hämtar flyttkartonger hos oss iaf 2-3 veckor innan det är dags. En flyttkartong per kvadrat är en bra måttstock. En standardflytt ligger på 40-80 kartonger, plus möbler och tavlor. Vi kör givetvis ut kartongerna till dig om du så önskar. Kontakta oss för mer info.

Hur långt i förväg behöver jag boka in min flytt?

Det bästa är om du kan boka in flytten minst två veckor innan. Såklart än och bättre tidigare om du tänker flytta i månadskiftet.

Hur kan jag minska stressen inför min flytt?

Att flytta är inte något man gör varje dag. Det är därför det ofta blir så mycket mer jobb än vad man tänker på. Planera i god tid och skriva upp dina aktiviteter som du behöver göra. Passa på att boka flyttstäd också, det kan vara en extra stressande del i flyttningen.

Erbjuder ni flytt bara i Kristianstad?

MCDF Transport kör flyttningar i Skane, Sverige och Norden samt i alla angräsande EU länder. Vi står till din flytthjälp, oavsett var eller när om du är i behöv att flytta bostaden eller flytta kontoret.

Tips inför flytt

Ett bra tips är att börja i god tid med sin flyttpackning för att fundera på vilka saker som ska med till huset. Sälj, skänk eller återvinn det som inte ska med i flytten.När det kommer till själva packningen är ett knep att beräkna 1 flyttlåda per kvadratmeter. Slå in ömtåliga saker i packpapper (eller gamla tidningar) och bubbelplast och packa lådorna lätt. Tänk på att märka upp varje låda noggrant med vilket rum i huset de ska till så underlättar du för de som hjälper dig med flytten. Och du sparar massa tid när allt ska packas upp.

Oavsett om du tar hjälp av vänner eller en flyttfirma är det bra att boka in dem i god tid. Var ärlig med hur många flyttlådor och möbler som ska flyttas så att flyttbilen har rätt storlek. Ni kan spara mycket tid på att ha ett gäng som packar ur lägenheten och ett gäng som tar emot vid huset. 

Fundera på om du har tid och möjlighet att städa ur lägenheten själv eller om du vill anlita en städfirma som kan hjälpa dig att flyttstäda. Vill du städa själv – kom då ihåg att ställa undan städutrustningen så att det inte av misstag kommer med i flyttlasset.

Din hemförsäkring är relativt enkel att ta med sig vid flytt. Du behöver bara kontakta försäkringsbolaget och se till att hemförsäkringen gäller det nya boendet från och med inflyttningsdatum. Det kan vara så att din försäkringspremie förändras lite beroende på hur stor skillnad det är mellan ditt gamla och ditt nya boende. Oftast binds hemförsäkringen ett år i taget så se över om datumet sammanfaller med din flytt så kan du passa på att se över alternativen när du ändå sätter dig in i frågan.

Om du flyttar till en lägenhet så kontakta din blivande hyresvärd eller bostadsrättsförening. De kan tala om för dig vilken leverantör av bredband de har och hur du ska gå till väga för att få tillgång till internet. Om du flyttar till ett hus eller radhus så kontakta din internetleverantör i god tid innan du flyttar. Teckna bredband innan du flyttar så att internet är igång när du anländer till ditt nya bostad.

Ditt nya hus är redan kopplat till ett elnät men du får själv välja elhandelsleverantör. Anmäl din nya adress senast ett dygn innan inflyttningsdatum.

Flyttar du från ett hus eller radhus till ett annat hus eller radhus måste du säga upp sophämtningen för bostaden du flyttar ifrån, och teckna ett nytt sophämtningsabonnemang för din nya bostad, gärna innan flyttdagen. Du som ska flytta till en hyresrätt eller en bostadsrätt behöver däremot inte teckna något abonnemang, utan sophämtningen sköts antingen av hyresvärden eller av bostadsrättsföreningens styrelse.

När du flyttar ska du anmäla flytt för dig själv och övriga familjemedlemmar till Skatteverket så att ni får rätt folkbokföringsadress. Det är gratis och går att göra enkelt på Skatteverkets hemsida. Gör anmälan innan du flyttar eller senast en vecka efter flytten så gäller din nya adress från den dag du flyttar in.

Skatteverket sprider din nya adress till många myndigheter och företag men du behöver också meddela din nya adress till privatpersoner, föreningar och organisationer du är medlem i och tidskrifter du prenumererar på. Du kan själv höra av dig till dem eller ta hjälp av Svensk Adressändring mot en avgift. Om du vill vara säker på att all post kommer till din nya adress kan du köpa tjänsten eftersändning av posten av Svensk Adressändring. 

Med ett hus kommer också en tomt, oavsett hur stor eller liten den är så är det förvånansvärt mycket där ute i trädgården som ska tas om hand om. Det här är kanske inte det första att ta tag i men det kan vara bra att redan nu sätta upp en budget för trädgårdsrelaterade investeringar. 

Tyvärr finns det inget som säger att du har rätt till ledighet vid flytt, och det är därför upp till din arbetsgivare. Så se till att vara ute i god tid med din ledighetsansökan – eller välj att flytta på en helg.

Ska du flytta till lägenhet eller vill ha fler tips med saker att tänka på?

Före flytten:

Efter flytten:

Varför dra nytta av omlokaliseringstjänster?

Kampen för vidarebosättning är känd för alla. Du kan dock minska din stress genom att anställa ett transportföretag som erbjuder flytttjänster.

Vi kommer att omvandla den tröttsamma upplevelsen av omlokalisering till en trevlig upplevelse och njuta av med oss.

Fördelarna med att arbeta med oss:

  •  Vi har rätt utrustning;
  •  Vi har erfarenhet inom området;
  •  Vi gör lämpliga uppskattningar;
  •  Vi erbjuder dig omlokaliseringstjänster av hög kvalitet.

Omlokaliseringstjänster – lämplig utrustning

I avsaknad av korrekt utrustning kan rörelsen av tunga maskiner eller möbler bli extremt farlig.

Dessa professionella motorer är utrustade med plankor, bälten och verktyg som gör det möjligt för dem att enkelt flytta de tyngsta föremålen från en plats till en annan.

Omlokaliseringstjänster – Erfarenhet inom området

Många packare glömmer att packning och flytt inte kan fungera som vi skulle vilja, särskilt när saker och ting inte går som de borde.

Genom att anlita ett transportföretag som erbjuder flytttjänster kan du vara säker på att alla dina varor kommer att vara säkra.

Omlokaliseringstjänster – Adekvata uppskattningar

När du planerar en internationell flytt och väljer att anställa proffs för att underlätta din transitering, se till att du har gjort rätt val.

Den erfarenhet som erbjuds är mycket viktig för dig, så vi ser till att du får de bästa omlokaliseringstjänsterna.

Omlokaliseringstjänster av hög kvalitet

Professionella leverantörer av omplaceringstjänster tar hand om omlokalisering av människor dagligen och känner till detta. Därför är de utbildade för att vara en trevlig närvaro för sina kunder, vilket ger dem en trevlig upplevelse.

De är utbildade för att ha ett positivt tillvägagångssätt, för att svara på alla kundens frågor på ett vänligt sätt och för att tillhandahålla nödvändiga lösningar när det behövs.